17 juni 2020

Campertrip 22 - de Heen | Tholen

Echtgenote Ch. heeft nog zes werkdagen voor zich alvorens de staat in haar - deels zelfverdiende - levensonderhoud gaat voorzien. Met de camper voor de deur ga ik dus nog even solo op het fotopad. Dichtbij huis, de Heen, bij Steenbergen. Een camperplek die nog nauwelijks als zodanig herkenbaar is, trouwens. Stroom met muntjes - maar ik heb geen stroom nodig. De zon schijnt immers. Meer beelden hieronder.


Bij de sluisje, op de parkeerplek aan de overkant van het restaurantje (alleen vrij-zon geopend) zijn achterin vier plekken waar de stroompalen staan en die omgeven zijn door ronde balken. Met weinig moeite - fijn, die achteruitrijcamera - parkeerde ik de bus op de plek met de deur naar het zuiden. Aan de andere kant de dijk, voor enige beschutting tegen de verwachte onweersbuien later vandaag. De plek loopt iets schuin, waardoor ik gelijk recht sta - als je begrijpt wat ik bedoel.

In de loop van de middag arriveren er nog twee campers, zowaar. Een klein en bejaard VW-busje en een halfintegraal. Hieronder enkele beelden van de directe omgeving van de vier camperplekken.

De schapen zijn mijn buren. 

Prachtig schip - ligt normaal in Delfshaven, Rotterdam.

Het sluisje - met beweegbare voetgangersbrug.

Dat onleesbare bovenaan: dat was het waterpeil in 1953 (watersnoodramp).

Ook hier is het waterpeil 1953 aangegeven.


Oude sluisdeuren, lijkt mij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen