23 juni 2020

Campertrip 24 - LMC Sassenberg (2 en slot)

Vreemd hoor: ook het sanitair op deze camping Heidewald in Sassenberg (..) dien je met een neus/mondkapje te betreden. Nou, dat had ik even niet bij me tijdens mijn wandeling over het terrein, dus ik heb even zonder dit kapje wat vloeibare overschotten geloosd in een daartoe ontworpen bak. Ik geloof nooit dat ik hiermee een nieuwe COVID-19 brandhaard heb ontwikkeld. We houden het in de gaten. Het heet hier trouwens niet voor niets Sassenberg.

De camperplaatsen - op steenslag, dus verhard - liggen vóór de camping. Je hoort de weg waarlangs het terrein ligt wel, maar voor een nacht is dat geen probleem (voor mij). Stroom en water zijn betaald, lozen niet - tenzij je alleen passant bent.
Het is een prima camping, met traditioneel in Duitsland veel seizoen- en/of jaarplaatsen. Duitsers pakken hun caravan graag in: extra dak en houten bouwwerken waar het maar kan. Sommige caravans kunnen er nog wel uit, maar de meeste zijn vast ingebouwd. Veel keurig onderhouden, maar ook een paar delen waar zichtbaar al heel lang niemand is geweest. Het toeristische deel - campers, caravans, tenten - ligt apart.



Inpakken maar, die caravan. Zitten er wielen onder? Nergens voor nodig...

Op de camping staan ook enkele tiny houses. Leuk hoor.
Slapen in een wijnvat of safaritent? Het kan hier allemaal.
En wat een leuke vakantieverblijven zijn dit!

Rond het middaguur ben ik vandaag naar Bad Bentheim gereden. Daar is een ruime camperplaats, aan de voet van de burcht. Daar heb ik alvast wat LMC-teksten gemaakt en natuurlijk een wandeling rond de burcht gemaakt. Prachtig is het hier - met ook een mooi park naast de camperplaats.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten