18 juni 2020

Campertrip 22 - de Heen | Tholen (2)

Het aangekondigde onweer liet zich gisterenmiddag rond de 'afgesproken' tijd inderdaad zien, horen en voelen (lichtflitsen, gedonder, regen). Ik zat veilig in de buscamper. Die, lees ik, bij onweer inderdaad veiliger is dan een opbouwcamper, die immers geen kooi van Faraday vormt.
Vanmorgen om zes uur regende het ook - nog of opnieuw - dus ik besloot het even aan te zien. Rond negen uur was het droog: bergschoenen aan, iets te eten en te drinken mee, de groothoek en de lichte tele* mee en lopen maar.

* 14 mm en 55-200mm op Fuji X-T3















Het is een prachtig natuurgebied bij de Heen. Je kunt er urenlang zwerven en slenteren. En hoe graag ik ook (sommige) mensen om me heen heb, in de natuur ben ik het liefst alleen. Alle zintuigen worden geprikkeld. Kijken waar je loopt, want het was flink modder hier en daar. Luisteren naar de vogels. Kijken of er iets te fotograferen valt. Ruiken: heerlijk fris overal dankzij de regen. Geen mens kom ik tegen. Ja, aan het einde: een jong stel dat met een drone aan het filmen is.

Terug in de camper is het een kwestie van alles wegzetten en wegrijden. Op naar Tholen: daar is een CP aan de jachthaven. Er zijn vijf verharde plekken (parkeerplek), ik ben vandaag nummer drie. De straat loopt wat scheef. Als ik achteruit de voorwielen op een keg rij schiet er één weg, bijna de haven in. Iets voorzichtiger en vóóruit erop helpt.

Tholen is een prachtig plaatsje. Hieronder meer beelden van de Dintelse Gorzen bij De Heen en Tholen. Jawel, vlakbij de jachthaven is een terrasje. Heerlijk - dat doe ik ook even.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen