20 juni 2020

Campertrip 23 - Biezenmortel (met kleinzoon) (2)

Vanmorgen rond acht uur stonden Thijs en ik op. Want om 9:00 uur zou de bakker komen en een croissantje lust Thijs wel - gelijk zijn grootmoeder. We kochten tegelijk wat broodjes voor de lunch, want we zouden gaan wandelen naar de zandverstuivingen van de Loonse en Drunense Duinen.
'Opa, een vogel!'
Verrekijker, fotocamera's, broodjes en drinken: tegen half tien waren we er helemaal klaar voor.
We namen een mountainbikepad: volgens mijn digitale kaart de mooiste route naar het zand. Maar daar dachten de fietsers ook zo over: we moesten regelmatig in de kant springen.

Ons lijstje vogelnamen groeit met de dag: we hebben ze allemaal opgeschreven en opgezocht in de vogelgids.

Daarna liepen we op een hondenuitlaatroute: wist van het bestaan niet af, maar veel honden wel. Allemaal leuke dieren, en Thijs is gelukkig niet bang. (Maar ook geen held.) Meer foto's hieronder.

Onze eigen schuld: we namen een MTB-route! Iedereen groette
ons vriendelijk.
Bij de zandverstuiving zochten we een goede klimboom. Er waren naaldbomen en eikenbomen - compleet met de eikenprocessierups. Daar maar niet in klimmen dus...
Rond het middaguur kwamen we aan bij De rustende jager. Een terrasje waar Thijs een Sisi genoot en ik een koffie verkeerd. Daarna was het niet zo heel ver meer naar de camper terug.

Om zes uur zou de frietkraam komen, maar dat werd dus half zeven. Zo'n half uur wachten met een knulletje van acht dat honger heeft duurt dan toch langer dan dertig minuten...

Bijna 7 km liep Thijs probleemloos mee.

Klimmen en klauteren waar het maar even kan.

Een radslag van plezier!
Een mooie klimboom opa!

De luifel zorgt 's middags voor enige schaduw.
Hondje van de buren: een leuk speelkameraadje.